Madplan med 4 måltider

29. januar 2010

Alder:
7 mdr.

Madplan med 4 måltider

Hej Helen

Mange tak for dit forrige svar vedrørende daglig rytme for min søn.

Daniel er nu blevet 7 måneder og spise fint 3 ske-måltider om dagen. Han er dog begyndt at drikke mindre af flasken ad gangen og jeg overvejer derfor om jeg skal indføre et 4. måltid.

Nuværende plan ser således ud:

05/06 flaske - drikker 180 ml

8:00 grød, vand af kop

10:00 flaske - drikker 100 ml

12:00 grød eller mos, vand af kop

14:00 flaske - drikker 140-180 ml

Annonce

... flaske - drikker 100 ml

18:30 grøntsagsmos m kød eller fisk, vand af kop

20:00 flaske - drikker 160 ml

Han sidder også selv med mad og gnaver af det. Det synes han er meget hyggeligt!

Han har tidligere drukket mere mælk (ca. 200 ml) ad gangen, men spiser nu mere af grøden/mosen.

Han får ikke jerntilskud, da han jo drikker/spiser mere end 400 ml mælk i døgnet.

Hvordan indfører jeg et 4. måltid? Og samtidig sikre at han får væske nok.

Med venlig hilsen
Susanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor