Brev:
Madplan med 4 måltider
29. januar 2010
Alder:
7 mdr.
Madplan med 4 måltider
Hej Helen
Mange tak for dit forrige svar vedrørende daglig rytme for min søn.
Daniel er nu blevet 7 måneder og spise fint 3 ske-måltider om dagen. Han er dog begyndt at drikke mindre af flasken ad gangen og jeg overvejer derfor om jeg skal indføre et 4. måltid.
Nuværende plan ser således ud:
05/06 flaske - drikker 180 ml
8:00 grød, vand af kop
10:00 flaske - drikker 100 ml
12:00 grød eller mos, vand af kop
14:00 flaske - drikker 140-180 ml
16:30 flaske - drikker 100 ml
18:30 grøntsagsmos m kød eller fisk, vand af kop
20:00 flaske - drikker 160 ml
Han sidder også selv med mad og gnaver af det. Det synes han er meget hyggeligt!
Han har tidligere drukket mere mælk (ca. 200 ml) ad gangen, men spiser nu mere af grøden/mosen.
Han får ikke jerntilskud, da han jo drikker/spiser mere end 400 ml mælk i døgnet.
Hvordan indfører jeg et 4. måltid? Og samtidig sikre at han får væske nok.
Med venlig hilsen
Susanne